Säffle Musikförening hösten 2019

På grund av sjukdom är konserten 15 september inställd! Vi beklagar detta och hoppas att få möjlighet att höra Kristina och Nils i Säffle vid ett senare tillfälle.

Centrumkyrkan söndag 15 september 16.00 Inställt pga sjukdom!
Kristina Hammarström mezzosopran
Nils Lundström piano
Säffle Musikförenings 40-årsjubileum inleds med en konsert med både internationell och lokal anstrykning. Mezzosopranen Kristina Hammarström, bördig från Sillerud, framträder världen över och kommer till oss närmast från festspelen i Salzburg. Tillsammans med Säffles egen Nils Lundström vid flygeln framför Kristina bland annat sånger av Johannes Brahms, Jean Sibelius och Hugo Alfvén.

Centrumkyrkan söndag 29 september 16.00
Jakob Högström baryton
Duo Dialog: Dan Larsson klarinett och Magnus Grönlund gitarr
Barytonen och duon har samarbetat i flera år och de har bland annat givit ut cd:n Winterreise. Till Säffle kommer de med ett sydländskt program som tar med oss till Italien och Argentina.

Centrumkyrkan söndag 13 oktober 16.00
Svenska Kammarkören
Dirigent Simon Phipps
Svenska Kammarkören har sjungit sedan 1997 och framträder nu för första gången i Säffle med sin dirigent Simon Phipps. Programmet innehåller brittiska mästerverk för kör från fem sekel av William Byrd, Henry Purcell, Charles Villiers Stanford och Benjamin Britten.

Centrumkyrkan söndag 27 oktober 16.00
Treitlerkvartetten med David Härenstam gitarr
En konsert med de vackra melodierna, de smäktande ackorden och den storslagna virtuosa musiken i centrum. Ett färgsprakande program med musik av Niccolò Paganini, Heitor Villa-Lobos och Mario Castelnuovo-Tedesco.

Centrumkyrkan söndag 10 november 16.00
Marie Carlsson piano
Marie Carlssons personliga Chopin-tolkningar har blivit mycket prisade av publiken. Vid denna konsert framför hon några av Frédéric Chopins mest älskade kompositioner, och läser utdrag ur hans poetiska brev.